thuis op.En nu op stap. - Reisverslag uit Bilthoven, Nederland van Peter van Wijngaarden - WaarBenJij.nu thuis op.En nu op stap. - Reisverslag uit Bilthoven, Nederland van Peter van Wijngaarden - WaarBenJij.nu

thuis op.En nu op stap.

Door: Peter.

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 December 2017 | Nederland, Bilthoven

3-12-2017

Dat is dus wat ik moet doen."Thuis raken op deze media".
Ik ben geen computer/internet freek dus ik zal de komende dagen wat aan zelfstudie moeten doen.
Het administratieve gedeelte van de reis is zo'n beetje allemaal gebeurd.
Visa,inentingen,verzekeringen enz.Als laatste heb ik net de huur van een auto voor de eerste 5 dagen geregeld.In ieder geval nodig om zo snel mogelijk mijn eigen "Freewheel"car te kunnen ophalen en op naam te zetten.Ik heb geen idee hoeveel tijd dit in beslag neemt.
Ik vind het ondertussen wel heel spannend te vinden hoor.Gelukkig gaat het met mijn gezondheid ,en dan vooral m'n rug,heel goed.Zowel fysiek als psychisch.Moet je toch altijd maar weer afwachten.
Het enige wat me nog steeds niet gelukt is is het verkrijgen van het Indiase Visum.Het aanvraagformulier met foto's enz.is gemaild .Waarvan ik ook een copy heb gekregen.Telefonisch zijn ze moeilijk te bereiken en op mijn emails wordt(tot nu toe)niet gereageerd.
Gelukkig ben je niet alleen van Nederland afhankelijk om dat visum te krijgen.Je kunt het ook via een ambassade in een ander land verkrijgen.B.v.in Nepal.Gaat meestal veel vlotter en goedkoper.

Als ik in Australie ben aangekomen en mijn eigen auto op naam heb moet ik zo snel mogelijk naar de AAA in Canberra.De AAA is een organisatie die vergelijkbaar is met de ANWB/Wegenwacht in Nederland.
Bij deze organisatie moet ik mijn Carnet de Passage aanschaffen.
Dit is een soort paspoort voor de auto.Met dit "paspoort" is het mogelijk gemaakt om zonder invoer/uitvoer door al die landen te reizen.
Die aanvraag gaat ongeveer 1 maand duren.Het is wel gelijk een heel mooi begin om door een mooi gedeelte van Australie te reizen.

13-12-2017.
Vanmiddag dus op de laatste dag m'n paspoort opgehaald in Den Haag.
Voorlopig mag ik tot 12-12-2018 van de gastvrijheid van India genieten.
Morgen om 16.15 hr. vertrek ik en ga een ware temperatuurschok tegemoet.Het is er komend weekend maar liefs 38!graden.En dan heb ik het niet over Farenheit hoor!Dat zal wennen zijn zeg.Wat het meenemen van bagage betreft is het altijd bij mij dat de rugzak het aller zwaarste is.De vrachtbagage zit (volgens mijn eigen weegschaal)ongeveer 2 kilo
over het max van 23 heen.
Gisteren nog een allerlaatste fantastisch oppasdag gehad met m'n jongste kleindochter Neka.(20 mnd).M'n 3 kleinkinderen zal ik echt heel erg gaan missen hoor.Ik was eindelijk ,na een moeilijk jaar,weer in het
"oppascircuit"mee geen draaien.Verdorie.

Vanavond het laatste bier en de wijn opmaken met een paar vrienden van de camping.Ik ben er helemaal klaar voor!

Gr.Peter.


  • 04 December 2017 - 19:55

    Diane Van Moll:

    Peter, wat heb jij voor grootse plannen?! Wanneer is de vertrekdatum voorzien? Het moet inderdaad heel spannend zijn. Australië, India... een wereldreis dus. Ik wens je veel plezier en veel succes...
    Veel groetjes, Diane

  • 05 December 2017 - 07:54

    Coletta:

    Geweldig Peter!!!
    Succes met de voorbereidingen.
    Ik volg je onderweg!!
    Veel plezier!

  • 19 December 2017 - 11:38

    Peter Van Van Wijngaarden:

    Hallo allemaal.Ondertussen ben ik dus in Australie,Sydney aan gekomen.De reis is me erg mee gevallen.
    Oké,het was een lange trip zonder ook maar een moment geslapen te hebben.Uiteindelijk tot aan het einde van de reis eigenlijk geen last van gehad.
    Het oppikken van de huurauto ging ook zonder problemen en met het links rijden had ik alleen bij het ophalen van de auto in de parkeergarage problemen.Geen schades gelukkig.daarna op de TomTom verder.
    Deze moest schijnbaar ook aclamatiseren want die stuurde me de hele verkeerde kant op.
    Ik heb dus gelijk kunnen constateren hoe hier het rijden van tolwegen wordt geregistreerd.Op de voorruit een signaaloppikker en het wordt automatische via de verhuurmaatschappij van je creditcard afgeschreven.
    Na 50 km. toch maar eens gestopt en de TomTom oponieuw ingesteld.Vwalla,nu deed hij zijn werk goed en bracht mij dicht bij mijn "Capsule"hotel.Aangezien daar geen parkeerruimte was pikte ik de eerst komende
    parkeeruimte die ik tegen kwam.Langs de stoep en met een meter.14 dollar wilde die gelijk van mij hebben!
    Daar vandaan met behulp van de TomTom uiteindelijk het hotel gevonden.Mijn rugzak met de belangrijkste bagage (laptop,documenten)opgeborgen in een locker.Moet wel want je "kamer"is echt niet meer dan een luxe kampeertent!.Wel met airco,dat dan wel weer.
    Daarna begonnen dus de problemen.Ik moest weer naar mijn huurauto om de rest van m'n bagage eruit te halen.Dat was dus de dag van aankomst vanaf ongeveer 16.00 hr.Uren en uren heb ik rond gelopen maar ik kon dat stomme ding dus niet meer vinden.Ik dacht dus dat ze hem ondertussen akl hadden weg gesleept.Dus bij het hotel een adres van een politiebureau gevraagd en het daar uitgelegd wat er aan de hand was.Zij belde de centrale van de wegsleepdiensten maar zij hadden hem dus (nog)niet.
    Geluk bij een ongeluk,oftewel positief blijven denken.
    Ik ben er zeker van dat hier het gebrek aan slaap een grote rol speelde.Ik kon me echt niet herinneren waar ik dat ding had achter gelaten.
    De politie zou rond kijken maar adviseerde mij om de volgende dag(zondag)nog eens opnieuw verder te gaan zoeken.En ondanks een hele goede nachtrust kon ik de huurauto toch niet vinden.Verdampt of zo?

    Uiteindelijk een taxi genomen naar het vliegveld om met de verhuurmaatschappij tot een oplossing te komen.Zij stelden mij in die zin al een beetje gerust met de vermelding dat ze een auto ,als hij niet in de weg staat,niet zo gauw weg slepen.Eerder ná het weekend omdat dan veel parkeerplaatsen dan los en laadplekken worden.Op het vliegveld dus maar weer een taxi terug genomen met de wetenschap dat als ik hem niet vond in het weekend hij dan toch na het weekend weggesleept zal worden.De rekening zal dan gepeperd zijn maar ik zou in ieder geval ook mijn spullen weer terug hebben.

    Toen kwam mijn beschermengel eindelijk weer eens opdagen.(ja,dezelfde die ook bij mij was tijdens m'n zeilreis rond de (halve)wereld.
    De taxichauffeur was geen Aussie maar een heel goed annalisch denker van ergens anders vandaan.
    Hij begon me allerei details te vragen met betrekking tot het achter laten van de auto.Hij kon de stad echt op zi'n duimpjes.Hij had de plattegrond in zijn hoofd zitten.Echt waar.
    En als ik hem de goede aanwijzingen had gegeven hadden we de autto zeker gevonden.
    Maar helaas,dat deed ik dus niet.Ik wist zeker dat ik kilometers had gelopen van de standplaats auto naar hotel.Na twee uur en een paar honderd dollars armer nog steeds niets gevonden.De taxichauffeur baalde nog erger dan ikzelf.

    Bij de pub van het hotel maar eens rustig gaan zitten en een biertje genomen.Totdat mijn engeltje mij op mijn schouder tikte en mij naar de auto bracht die een paar honderd meter verder om de hoek nog steeds op me stond te wachten!Zonder een rits van bekeuringen overigens!
    Maandagmorgen weer naar de auto gegaan om hem in een parkeergarage te zetten.
    Ik was net op tijd.Ze stonden er al om deze vervelend in de weg staande auto weg te slepen.

    Is dit nu een :goed begin is het halve werk?
    Of hoe zouden jullie dat noemen?!

    Groetjes,Freewheelyleviathan3

  • 21 December 2017 - 17:49

    Ad VanWijngaarden:

    Ik denk dat je moet zeggen; Een slecht begin!!!Nu kan het alleen maar beter gaan. :>))
    Veel succes Broer.

  • 21 December 2017 - 22:52

    Levi:

    Ha Pa,

    Leuk om je eerste verslag vanuit Australie te lezen. Je hebt het alleen wel als reactie op je eerdere verslag geschreven. Je moet telkens een nieuw reisverslag aanmaken als je een nieuw verhaal hebt.

    Groetjes,

    Levi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bilthoven

Australie

Veel mensen die dit gaan lezen weten van mijn verleden met mijn zeilboot de" Leviathan.". En dus ook dat ik mijn wereldreis nood gewongen moest afbreken op Fiji.

Maar het gaat er dus uiteindelijk dus toch van komen
Nadat ik in augustus 2009 mijn zeilreis met de Leviathan 2 moest afbreken vanwege verlamming veroorzaakt door ene aandoening in mijn ruggewervel ben ik nu dus bezig met het afmaken/plannen van mijn wereldreis.
En wel onder de naam van "Freewheelleviathan 3".

En waarom die 3 zullen jullie je afvragen.
Nou,dat zit zo.Ik ben mijn wereldreis april 2002 gestart met mijn zeiljacht
de"Leviathan (1)".In 2006 onderweg met de oversteek naar het Caribisch gebied ben ik deze boot door brand verloren.Begin 2007 heb ik een ander zeiljacht gekocht in Amerika.De"Leviathan 2".Met deze boot ben ik de Inter Coastal Waterway tot aan Miami afgezakt en uiteindelijk met veel omzwervingen op Fiji terecht gekomen.Waar ik deze reis dus noodgedwongen moest stoppen.
Nu ga ik mijn reis dus toch eindelijk (proberen) af te maken.En wel per Forwheeldrive auto,de "FreewheelLeviathan3".Als je dit woord snel en een beetje onduidelijk uitspreekt lijkt het op vierwheely.Ja toch?
Zodoende dus de "Leviathan 3".
En het "Freewheely"?Dat mogen jullie zelf invullen haha.Ohja,en ik ga het dus op de Backpackerstoer doen.Inclusief tentje en kookstelletje.
14 december verterk ik dus en ben dus druk met de voorbereidingen bezig.O.a.Visa,Carnet de Passage.(Nodig om met de auto al die landen te mogen doorkruisen).
Ik ben nu druk bezig om een geschikte 4x4 auto te vinden op internet.
Die moet uiteraard ook bij m'n budget passen.
Gelukkig spelen de grote steden helemaal in op het backpackersgebeuren.Er is in Sydney zelfs een permanente automarkt waar backpackers hun tijdelijke auto kunnen kopen en verkopen.
Daar is keus genoeg.
En zeggen ze niet dat de voorbereidingen van een vacantieal de halve pret is?
Dus ik heb nu al dubbele pret.

Groetjes,Peter.

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2018

De laaste weekjes.

12 Februari 2018

Port maquarie

16 Januari 2018

Sydney uit,Outback in.

24 December 2017

Sydney en zo

13 December 2017

thuis op.En nu op stap.
Peter

Hallo allemaal, ik ben dus Peter. Of wel:freewheelleviathan3 De meesten van de lezers zullen mij al kennen van mijn zeilreis rond de wereld met de LVIATHAN 1 die ik begon in april 2002..Ik noem deze nummer 1 omdat ik na een schipbreuk op de Atlantische oceaan een andere zeilboot heb gekocht in Amerika.Die noem ik dus LEVIATHAN 2. Ook zullen de meesten weten dat ik mijn zeilreis rond de wereld op het eiland FIJI heb moeten be-eindigen vanwege een aandoening(stenose) in mijn ruggenwervel.Na een operatie en een revalidatie in een dwarslasieziekenhuis is alles weer goed gekomen maar werd mij aangeraden niet meer met zeilen door te gaan.So be it.Dit speelde allemaal vanaf augustus 2009.Nu,november 2017,heb ik door het lezen van een boek over een Engelse jongen die ,na een vastgelopen relatie in Sydney,besloot met een 100cc motorfietsje terug te rijdeb naar Engeland. Motorrijden is ook een grote hobby van me maar mijn neuroloog,die ook m'n tweede operatie in mijn nekwervel begeleide raade het ten sterkste af om dit op de motor te doen.Vond ik eigenlijk zelf ook hoor!) En toen mijn kinderen zeiden van Pa,als je het toch van plan bent dit te doen,gun jezelf dan wat luxe en doe het met een auto.Goed idee! Zodoende heb ik dus voor 14 december 2017 een ticket naar Sydney,Australie. en ben al maanden bezig met voorbereidingen.Zoals Visa,inentingen,routes enz.En,natuurlijk naar het zoeken van een "FReewheelyleviathan nummer 3". Dat FreewheelLeviathan moet je eigenlijk héél snel lezen en dan klinkt het algauw als"vierwielyleviathan 3".Nou ja,en het "Freewheely"slaat eigenlijk een beetje op mijzelf.En dat mogen jullie voor jezelf invullen.Haha.

Actief sinds 27 Nov. 2017
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 8107

Voorgaande reizen:

25 December 2017 - 25 December 2017

Sydney en George Street bij avond.

27 November 2017 - 14 December 2017

Australie

Landen bezocht: