Sydney en zo - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peter van Wijngaarden - WaarBenJij.nu Sydney en zo - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peter van Wijngaarden - WaarBenJij.nu

Sydney en zo

Door: Peter.

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 December 2017 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

het heeft eventjes geduurd voordat jullie weer eens wat te lezen kregen.
Maar hier is hij dan weer.Ondertussen helemaal geaclamatiseerd en meedraaiend met het Australische ritme.(Dat koste nog de minste moeite haha).

Vergeet wat je allemaal op de televisie ziet over die programma's over grensactiviteiten.Een Nederlandse medereiziger heeft zich de hele vliegreis doodnerveus lopen maken omdat ze zelf gebakken Friese broden bij zich had.Ik had een lading medicijnen en nog wat "vreemde"artikelen bij me.

Niets,helemaal niets geen controle.Zelfs het visum hoefde ze niet te zien.
En het ergste van allemaal?Niets eens een STEMPEL!.
Nou vraag ik je.!
Huurauto oppikken was geen probleem.Het eerste stukje uit de parkeergarage rijden wel.Dat was dus een paar stoeprandjes pikken.Gelukkig zonder schade.(dat zou pas een slecht begin zijn zeg.)

Mijn TomTom had om de een of andere reden meer problemen met Australie.Die stuurde me direct de hele verkeerde kant op.O.a. de tolwegen.Maar dat is in Australie goed geregeld.Een chip op de voorruit doet al het werk voor je .De bank de rest.Uiteindelijk toch maar even gestopt en Tommetje nieuwe instructies gegeven.Waarna hij me zonder problemen naar mijn "Capsule"hotel stuurde.Maar zoals ze bij het boeken al vermeld hadden,daar was geen parkeermogelijkheid.Laat ik nu al heel snel een parkeergelegenheid vinden.Oké,wel gelijk 20 dollar voor hoeveel uren?Mijn belangrijkste bagage eruit en inchecken in het hotel.De naam Çapsule"hotel maakte zijn naam helemaal waar.Je slaapplaats is dus echt een soort ruimtecapsule.Wél een met airco.Dat dan weer wel.Voor je bagage had je een apparte locker.
Tja,en toen wilde ik de rest van mijn bagage uit de huurauto gaan halen.
En daar ging het fout.Goed fout.Ik geef de schuld aan de lange,slapeloze vliegreis.Ik kon met geen mogelijkheid de huurauto meer terug vinden.Echt,ik had echt geen idee meer waar.Zelfs niet van tijd enz.
Om een lang verhaal kort te houden,sa'vonds nog langs de politie,de volgende dag naar de verhuurmaatschappij en die vond uit dat hij in ieder geval niet weg gesleeps was.Uiteindelijk met een taxi,waarvan de chauffeur de stadkaart in zijn hoofd had en heel erg zijn best deed om mij nuttige info te ontfutselen,twee uur te hebben rondgereden,gaf ik er de brui aan.Dan maar wachten tot hij weg was gesleept.Ik had het telefoonnummer van die "bendes".Na de taxirit maar eens op een terrasje gaan zitten met een biertje en jullie raden het misschien al,mijn beschermengeltje,die van de zeilries ja,gaf een tikje op mijn schouder.
Ik sta op en 100 meter om de hoek van de straat staat de huurauto.En nog zonder bekeuringen ook.(Die komen later nog wel).Dat waren dus mijn eerste kennismakingen met Australie.Opzich geen slecht begin haha.

Gr.Freewheelleviathan3

  • 24 December 2017 - 10:41

    Peter Van Van Wijngaarden:

    Sorry luidjes,

    de foto's houden jullie nog tegoed hoor.
    In ieder geval allemaal hele fijne feestdagen!!!

  • 26 December 2017 - 15:45

    Coletta & Erwin:

    Hallo Peter,

    Vanuit 010 eerst maar eens alvast de allerbeste wensen voor 2018..... heb je zeker nodig na het lezen van je bericht.....haha

    Doe voorzichtig!!

    Groet en liefs
    Erwin & Coletta

  • 26 December 2017 - 16:00

    Erwin:

    Dit gelooft toch niemand dat je de auto kwijt bent geraakt. En nog wel de wereld rond gezeild. Ik ken je langer. Het is waar......
    Doe voorzichtig daar en geniet van iedereen die op je pad komt. Heve fun.
    Erwin&Coletta

  • 29 December 2017 - 20:18

    Jonathan:

    Hoi pap,

    Leuk om te lezen hoor! mooie foto's ook. Ik ben benieuwd naar je eerste avonturen als je op pad gaat met de Subaru.

    gr!
    Jonathan en Vais

  • 01 Januari 2018 - 19:02

    Irma:

    Ha die Peter,

    Wat een heerlijk verhaal al gelijk!
    Even een adres op een briefje is nooit weg kan je een hoop tijd/geld besparen.
    Maar wat ben ik jaloers!!! geniet ervan en blijf van deze leuke verhalen schrijfen
    xxxxxx irma

    ps mooie foto,s

  • 07 Januari 2018 - 21:29

    Angelien:

    Hoi Peter, ik wil je even gelukkig nieuwjaar wensen. Ik vergeet deze blog steeds. Ik hoop dat alles naar wens verloopt.

    Joep zijn moeder is 1 januari gestorven. En de zaak.is verkocht.

    Veel plezier en geniet van alles.
    Groetjes daaag
    Angelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

Veel mensen die dit gaan lezen weten van mijn verleden met mijn zeilboot de" Leviathan.". En dus ook dat ik mijn wereldreis nood gewongen moest afbreken op Fiji.

Maar het gaat er dus uiteindelijk dus toch van komen
Nadat ik in augustus 2009 mijn zeilreis met de Leviathan 2 moest afbreken vanwege verlamming veroorzaakt door ene aandoening in mijn ruggewervel ben ik nu dus bezig met het afmaken/plannen van mijn wereldreis.
En wel onder de naam van "Freewheelleviathan 3".

En waarom die 3 zullen jullie je afvragen.
Nou,dat zit zo.Ik ben mijn wereldreis april 2002 gestart met mijn zeiljacht
de"Leviathan (1)".In 2006 onderweg met de oversteek naar het Caribisch gebied ben ik deze boot door brand verloren.Begin 2007 heb ik een ander zeiljacht gekocht in Amerika.De"Leviathan 2".Met deze boot ben ik de Inter Coastal Waterway tot aan Miami afgezakt en uiteindelijk met veel omzwervingen op Fiji terecht gekomen.Waar ik deze reis dus noodgedwongen moest stoppen.
Nu ga ik mijn reis dus toch eindelijk (proberen) af te maken.En wel per Forwheeldrive auto,de "FreewheelLeviathan3".Als je dit woord snel en een beetje onduidelijk uitspreekt lijkt het op vierwheely.Ja toch?
Zodoende dus de "Leviathan 3".
En het "Freewheely"?Dat mogen jullie zelf invullen haha.Ohja,en ik ga het dus op de Backpackerstoer doen.Inclusief tentje en kookstelletje.
14 december verterk ik dus en ben dus druk met de voorbereidingen bezig.O.a.Visa,Carnet de Passage.(Nodig om met de auto al die landen te mogen doorkruisen).
Ik ben nu druk bezig om een geschikte 4x4 auto te vinden op internet.
Die moet uiteraard ook bij m'n budget passen.
Gelukkig spelen de grote steden helemaal in op het backpackersgebeuren.Er is in Sydney zelfs een permanente automarkt waar backpackers hun tijdelijke auto kunnen kopen en verkopen.
Daar is keus genoeg.
En zeggen ze niet dat de voorbereidingen van een vacantieal de halve pret is?
Dus ik heb nu al dubbele pret.

Groetjes,Peter.

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2018

De laaste weekjes.

12 Februari 2018

Port maquarie

16 Januari 2018

Sydney uit,Outback in.

24 December 2017

Sydney en zo

13 December 2017

thuis op.En nu op stap.
Peter

Hallo allemaal, ik ben dus Peter. Of wel:freewheelleviathan3 De meesten van de lezers zullen mij al kennen van mijn zeilreis rond de wereld met de LVIATHAN 1 die ik begon in april 2002..Ik noem deze nummer 1 omdat ik na een schipbreuk op de Atlantische oceaan een andere zeilboot heb gekocht in Amerika.Die noem ik dus LEVIATHAN 2. Ook zullen de meesten weten dat ik mijn zeilreis rond de wereld op het eiland FIJI heb moeten be-eindigen vanwege een aandoening(stenose) in mijn ruggenwervel.Na een operatie en een revalidatie in een dwarslasieziekenhuis is alles weer goed gekomen maar werd mij aangeraden niet meer met zeilen door te gaan.So be it.Dit speelde allemaal vanaf augustus 2009.Nu,november 2017,heb ik door het lezen van een boek over een Engelse jongen die ,na een vastgelopen relatie in Sydney,besloot met een 100cc motorfietsje terug te rijdeb naar Engeland. Motorrijden is ook een grote hobby van me maar mijn neuroloog,die ook m'n tweede operatie in mijn nekwervel begeleide raade het ten sterkste af om dit op de motor te doen.Vond ik eigenlijk zelf ook hoor!) En toen mijn kinderen zeiden van Pa,als je het toch van plan bent dit te doen,gun jezelf dan wat luxe en doe het met een auto.Goed idee! Zodoende heb ik dus voor 14 december 2017 een ticket naar Sydney,Australie. en ben al maanden bezig met voorbereidingen.Zoals Visa,inentingen,routes enz.En,natuurlijk naar het zoeken van een "FReewheelyleviathan nummer 3". Dat FreewheelLeviathan moet je eigenlijk héél snel lezen en dan klinkt het algauw als"vierwielyleviathan 3".Nou ja,en het "Freewheely"slaat eigenlijk een beetje op mijzelf.En dat mogen jullie voor jezelf invullen.Haha.

Actief sinds 27 Nov. 2017
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 8100

Voorgaande reizen:

25 December 2017 - 25 December 2017

Sydney en George Street bij avond.

27 November 2017 - 14 December 2017

Australie

Landen bezocht: