Outback uit,kustweg in. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peter van Wijngaarden - WaarBenJij.nu Outback uit,kustweg in. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peter van Wijngaarden - WaarBenJij.nu

Outback uit,kustweg in.

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Januari 2018 | Australië, Sydney

30-01-2018.
Hallo allemaal,
daar zijn we weer .
Er is ondertussen wel het een en ander gebeurd hoor.
Een dode Duitse toerist bij Ayers Rock.Waarschijnlijk de wandeling om de voet van de rots onderschat en overvallen door de hitte.
Ook heb ik mijn eerste (levende)kangerou op de foto staan.Ik hoop dat het mij lukt om de foto bij te voegen.En ik ben via de AAA eindelijk achter het telefoonnummer van de verschepingsfirma gekomen.(Dat bleek op Google fout te zijn vermeld en op mijn email was niet gereageerd.Na met hun gesproken te hebben over de prijs kreeg ik een koude douche.
Ik ben dus vanuit de outback naar het oosten gereden en heb daar de weg genomen die door de heuvels leid van oost Australie. en zo naar Canberra gereden.Voor mijn Carnet de Passage weten jullie nog?
De formulieren die ik in Nederland allemaal had voorbereid bleken dus in orde te zijn.Door nieuwe regels had ik zelfs teveel formulieren!Er hoeft b.v.geen bankgarantie meer bij en ook de verzekering hoefde niet want die valt onder het Carnet.En zo waren er nog een paar dingen.Ik moest alleen nog een taxatierapport hebben van een Subarudealer.
De AAA gaf mij een adres in de buurt en daar kon ik na een paar dagen terecht.Ze hebben de auto daar critisch bekeken en er zelfs mee proef gereden.Ik had dus een góéde auto aan geschaft en de taxatieprijs heeft hij lekker laag gehouden i.v.b.m. eventuele belastingen enz.

En toen kwam de schrik van de verschepingsfirma.Die kwamen met een bedrag waar ik in de verste verten niet op gerekend had.Na wat onderhandelen over die prijs en mijn voorstel om het in Euro's te betalen ging de prijs wel aanzienlijk omlaag maar toch.Maar eens met mijn jongens overleggen.Die vonden het bedrag t.o.v. de prestatie die er voor geleverd zou worden niet verstandig om dit plan door te voeren.
Dus daar gingen al mijn dromen in rook op.Al mijn voorbereidingen en gemaakte kosten voor niets.Ik had zelfs mijn visum voor Myanmar net binnen gekregen.
Ik moet jullie bekennen dat mijn motivatie voor de rest van reis,dus alleen Australie,ver te zoeken was.Vandaar dat het even heeft geduurd voordat er dus een nieuw Freewheel verhaal kwam.Ik vond het niet meer zo nodig.Ik moest dus nu Australie niet als een beginpunt zien van een reis maar het wordt dus ook mijn eindpunt.
Ik ben dus de afgelopen tijd bezig geweest om m'n motivatie terug te krijgen en Australie als het hoofddoel te zien.En mensen,ik vind het zelf zo moeilijk!Ik heb dus de laatste weken een beetje doelloos rond gereden maar ondertussen heb ik me erbij neer gelegd en ga ik van Australie genieten.
Ik kan gelukkig mijn auto weer terug verkopen aan de oersoon waar ik hem van gekocht heb.

Dus Australie.Ausstralie heeft een hele mooie gewoonte.
Bij de rustparkings langs de weg maar ook in parken zetten de gemeentes gratisch gas BBQ neer die gratis te gebruiken zijn.Je ziet
dan ook dat er rondom deze BBQ's feestjes worden georganiseerd.B.v.verjaardagen.Een goed innitiatief vinden jullie niet?

Ik moet nu dus afleren om zonder maar iets te bekijken te blijven doorrijden met de auto.(Een kwaaltje van mij).
Laatst ben ik door een natuurpark een wandeling gaan maken naar de "eeuwig brandende berg".Deze berg(meer een heuvel) brand al eeuwen en eeuwen zo'n dertig meter onder de grond.
Dat vuur is door een of andere natuurverschijnsel onstaan en dus niet meer uit gegaan.De omgeving is dus extreem heet en alles ziet er verblakerd uit.
Op deze wandeling zag ik dus ineens een kangeroe mijn pad kruisen.
Hij/zij bleef staan en ik hetzelfde.Maar ik had een fototoestel en hij niet haha.Ondertussen ben ik maar weer eens neer gestreken op een camping net zuidelijk van Brisbane en 100 mtr. van zee vandaan.
Ik ga nu dus de "Gold Coast"naar het zuiden volgen.

Ohja.Dat over die drank.Bier en sterke drank mag/ wordt in veel niet restaurants nit geschonken vanwege al de vergunningen die je moet hebben.Je mag in zo'n geval wel je eigen drank meenemen.Het restaurant vraagt dan wel een"openmaak "fee.Sterke drank incl.bier kun je alleen in Drankwinkels kopen.En dan nog wel eens pas na 3 of 4 uur.
Ze zeggen dat dit is ingesteld om te voorkomen dat de Aborrigenals te veel alcohol tot zich nemen.Maar volgens mij lusten de Australiërs het zelf ook wel hoor!
Oké,ik ga proberen wat fot's bij te plaatsen.

Groetjes vanuit (nog)steeds een heet en soms nat Australie.

P.s.Kwam opeens op een idee.Is mij sponseren voor de oorspronkele reis misschien een idee??!

  • 30 Januari 2018 - 17:11

    Ad:

    Hoi Peter, kun je aangeven waar je overtocht heen zou gaan? want op de kaart te zien moet je wel meer als een overtocht maken voordat je echt op het vaste land bent? Groeten Ad. :<))

  • 31 Januari 2018 - 20:35

    Jonathan:

    Hoi pap, leuk om weer een verhaal van je te lezen. En dat was een tegenvaller inderdaad, die kosten voor de oversteek. Voor ong. 3000 euro zou de auto van Darwin naar Oost Timor verscheept worden. Helemaal in het oosten van Indonesie dus, waarna het niet duidelijk is hoe je verder kunt en wat de kosten nog meer zullen zijn, aangezien er dan nog een hoop eilanden te gaan zijn.

    Maar je zou nog navragen of het mogelijk was om meteen tot voorbij Indonesie te gaan toch? Heb je daar nog iets over gehoord? En de auto verkopen en na de oversteek een andere kopen is ook nog een optie toch? En mensen vragen een bijdrage te leveren is ook een idee inderdaad :) Volgens mij heb je nog een maand om een plan te bedenken voor de datum van je retourticket.

    De foto's zijn helaas niet gelukt zo te zien. Ik kan de vorige foto's en verhalen ook niet meer terugvinden. Hopelijk lukt het om dat weer recht te zetten. Succes en tot spreeks!

    xx Jonathan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Hallo allemaal, ik ben dus Peter. Of wel:freewheelleviathan3 De meesten van de lezers zullen mij al kennen van mijn zeilreis rond de wereld met de LVIATHAN 1 die ik begon in april 2002..Ik noem deze nummer 1 omdat ik na een schipbreuk op de Atlantische oceaan een andere zeilboot heb gekocht in Amerika.Die noem ik dus LEVIATHAN 2. Ook zullen de meesten weten dat ik mijn zeilreis rond de wereld op het eiland FIJI heb moeten be-eindigen vanwege een aandoening(stenose) in mijn ruggenwervel.Na een operatie en een revalidatie in een dwarslasieziekenhuis is alles weer goed gekomen maar werd mij aangeraden niet meer met zeilen door te gaan.So be it.Dit speelde allemaal vanaf augustus 2009.Nu,november 2017,heb ik door het lezen van een boek over een Engelse jongen die ,na een vastgelopen relatie in Sydney,besloot met een 100cc motorfietsje terug te rijdeb naar Engeland. Motorrijden is ook een grote hobby van me maar mijn neuroloog,die ook m'n tweede operatie in mijn nekwervel begeleide raade het ten sterkste af om dit op de motor te doen.Vond ik eigenlijk zelf ook hoor!) En toen mijn kinderen zeiden van Pa,als je het toch van plan bent dit te doen,gun jezelf dan wat luxe en doe het met een auto.Goed idee! Zodoende heb ik dus voor 14 december 2017 een ticket naar Sydney,Australie. en ben al maanden bezig met voorbereidingen.Zoals Visa,inentingen,routes enz.En,natuurlijk naar het zoeken van een "FReewheelyleviathan nummer 3". Dat FreewheelLeviathan moet je eigenlijk héél snel lezen en dan klinkt het algauw als"vierwielyleviathan 3".Nou ja,en het "Freewheely"slaat eigenlijk een beetje op mijzelf.En dat mogen jullie voor jezelf invullen.Haha.

Actief sinds 27 Nov. 2017
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 8101

Voorgaande reizen:

25 December 2017 - 25 December 2017

Sydney en George Street bij avond.

27 November 2017 - 14 December 2017

Australie

Landen bezocht: